keskiviikko 11. maaliskuuta 2009

Sininen, vihree



Nuppineulasin tänään vedokseni seinälle, sillä tavalla ne kuulemma muhivat ja tuottavat. Minun pitäisi valita niistä kaksi Arteljeen ikkunaan - meidän kurssilla on siellä eräänlainen näyttely myöhemmin keväällä. Tuossa ei ole viime vuoden töitä kuin kaksi, kaikki muut olen antanut pois. Muuten värivalikoima olisi toinen - tein enemmän ruskeita juttuja toissa syksynä. Vuosi sitten keväällä tein harmaita ja harmaansinisiä. Nyt olen tehnyt näköjään vihreää ja sinistä. Kokonaisuus on aika harmoninen katsella. Aiheetkin ovat luontoa: puita, kukkia ja lintuja.

Unetkin ovat nyt olleet sinistä ja vihreää. Mäntymetsikössä oli huvila, ja siitä vähän matkan päässä hiekkaranta. Vesi oli kirkasta, viileänlämmintä ja siinä oli helppoa uida. Siellä oli vesiliukumäkikin. Aurinko paistoi korkealta.

Heräsin minulle aikaisin, mutta jatkoin nukkumista puoleen päivään asti. Ajattelin, että se tekee flunssalle hyvää, tai siis pahaa. Aamiaiseksi join teetä ja söin leipomaani maalaisleipää hyvän savuleikkeleen kanssa. Siivosin. Imuroin. Tiskasin.

Keksin juuri, että voisin kiinnittää alkovin seinään kankaan lyömällä betoniin tarkoitetut taulukoukut kankaasta läpi.. Minulla olisi verhotankoakin, mutta en taida haluta mitään näkyvää tankoa sinne, vain kankaan. Kuin tapetin.

Ehtisinköhän aamulla lääkäriin. YTHS:n päivystys näyttäisi olevan kahdeksasta kymmeneen, ja kymmeneltä minulla taas on terapia. Korvaan koskee. oho, kellokin on

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti